• ADVENTURER

Ostrovy jižního Thajska a Bangkok

Oficiální název: Thajské království (Ratcha Anachak Thai)

Hlavní město: Bangkok (Krug Thep = Město andělů)

Rozloha: 513 115 km2

Počet obyvatel: 64865523

Hustota zalidnění: 120 lidí na km2

Státní zřízení: konstituční monarchie, dvoukomorový parlament

Časové Pásmo: GMT + 7 h

Měna: baht (THB) =100 satangů

Úřední jazyk: thajština

V květnu roku 2007 jsme se vyrazili společně na cestu po jižním Thajsku a do Bangkoku.

20.5. 2007 – Cesta z Prahy přes Vídeň do Bangkoku

V neděli večer jsme nadšeně dorazili na Ruzyňské letiště. A tam jsme zjistili, že nám zrušili let a ze Student Agency nám to zapomněli dát vědět. Ochotná pracovnice letiště nám vyhledala jiný let s Austria Airlines přes Vídeň. Odlet byl sice o hodinu později, ale v Bangkoku jsme měli přistát o půl hodiny před původním letem. Let z Vídně do Bangkoku trval 9 hodin a měli jsme se Márou sami pro sebe čtyřsedačku, takže se letělo pohodlně a Marek skoro celý let prospal.

21. - 23.5.2007 – ostrov Phuket

Na letišti v Bankgoku jsme sehnali letenky společnosti Air Asia na Phuketu. Sehnali jsme si ubytování uprostřed města a šli do hajan.

Ráno jsme vlivem časového posunu (a zatemněných oken) spali až do dvanácti. Půjčili jsme si auto Suzuki Samurai a rozjeli se prozkoumat ostrov. Po obědě na pobřeží Phuket bay jsme strávili odpoledne na pláži na západní straně ostrova u městečka Patong. Pláž byla nádherná a voda měla 30°C a Marka jsme z ní vůbec nemohli dostat.

Další den ráno jsme se vydali na výlet do mořského akvária. Oproti akváriu v Hong Kongu bylo slabší, ale bylo zařízené a rozhodně stálo za výlet. Po obědě jsme vrátili auto a odjeli do přístavu na trajekt.

23. - 31.5.2007 – ostrov Phi Phi Don

Loď na Phi Phi odjížděla v 13.30 a za necelé dvě hodiny jsme byli na místě. V přístavu na nás čekal člověk z hotelu, kde jsme si domluvili přespání na první noc. Přijel s károu aby mohl odvést naše zavazadla. Na Phi Phi nejsou prakticky žádná auta ani motorky. Těch pár co na ostrově je jsou tam kvůli výstavbě po Tsunami v roce 2004. Stopi Tsunami byly vidět na mnoha místech. Ostrov mělo zasáhnout celkem 5 vln, nejvyšší osmimetrová.

Druhý den jsme se přestěhovali do atraktivnějšího resortu (Phi Phi Viewpoint resort), který je umístěn v kopci přímo u pláže. S Markem jsme museli mít pokoj klimatizací, Petra s Herrym se spokojili s levnějším bez klimatizace a více v kopci (zase měli lepší výhled na celou zátoku). My s Markem jsme to zase měli blíž na pláž. S Herrym jsme si byli domluvit potápění u společnosti Princess Divers.

Během dalších dní jsme se s Herrym potápěli a holky si užívaly krásné písečné pláže a procházek do okolí.

Během ponorů jsme viděli spoustu zajímavých živočichů. Nejzajímavější byli žralok leopardí, trnuchy, želvy, ropušnice, perutýni, barakudy, murény, mořští koníci, krevety, krabi, jehly, mořští hadi a další zajímavé potvůrky. První ponor byla hodně nervózní a držela se mě jak klíště, ale při druhém už plavala většinou sama a vymejšlela pod vodou blbiny. Já plaval kousek nad ní a jistil ji. Během potápění jsme s Herrym dostali i na pláž na ostrově Phi Phi Noi (je neobydlený), kde se natáčeli scény z filmu „Pláž“. Rozhodli jsme se, že se sem zajedeme podívat všichni.

Třetí den pobytu jsme měli od potápění pauzu a tak jsme chtěli vyrazit na kouzelnou pláž. Od Steffi z divecentra nám bylo doporučeno nejezdit na celodenní výlet, ale pouze na výlet se západem slunce, protože přes den je pláž „Maya“ přeplněna výletníky z Krabi a Phuketu. Loď vyplula v 15.00 a nejdříve jsme zajeli k opičí pláži. Loď zastavila asi 50m od pláže, nasedli jsme i s Markem do kajaku a jeli se podívat na opice na pláži. Po návratu na loď jsme vypluli směrem k jižnímu ostrovu Phi Phi. Tam jsme opět v kajaku obepluli mělkou zátoku na opačné straně než je pláž „Maya“. Nakonec jsme připluli k zátoce, která s „Mayou“ sousedila. Abychom nemuseli platit za vstup na pláž zakotvili jsme ve vedlejší zátoce, doplavali asi 50m ke břehu (s Markem v kruhu), prošli malou jeskyňkou, kouskem lesa a už jsme byli na pláži. Byl fakt úžasná.

Počasí nám na Phi Phi vycházelo výborně, pršelo pouze dvakrát a to jen krátce (což byla na toto období dost klika). Vyzkoušeli jsme thajské masáže, navíc i olejovou a obličejovou masáž.

31.5. - 3.6.2007 – ostrov Lanta

Protože mimo sezónu nejezdí mezi ostrovy Phi Phi a Lanta trajkt, museli jsme nejdřív odjet trajektem do města Krabi a dále pokračovat minibusem na ostrov Lanta. Na Lantě jsme sehnali finální ubytování až pozdě večer, ale zato v krásných nových bungalovech s klimatizací (Lanta Il Mare resort) za nižší cenu než s větrákem na Phi Phi. Bungalovy byly umístěné v palmovém hájí s bazénem s vodopádem a dokonce s postýlkou pro Marka. V resortu jsme byli jediný hosté.

První den jsme pouze relaxovali a podnikli dvě procházky do okolí. Kuriózní byl oběd v restauraci, odkud si během přípravy dvakrát odběhli dokoupit suroviny na přípravu oběda. Další den jsme si půjčili Suzuki Samurai v pickupu a projeli si ostrov. Chtěli jsme jít na prohlídku jeskyň uprostřed ostrova. Výlet však nebyl možný s Markem, tak jsme se domluvili, že do jeskyň půjdeme na střídačku. Petra s Herrym vyrazili a my se pro ně za dvě hodiny vrátili. Po tom co jsme je viděli špinaví a zničený se Šárce už do jeskyň nechtělo. Prý se museli občas vysloveně plazit jeskyňkami a prolézat různé tunely. Bylo to náročné ale krásné. Na oběd jsme zajeli na jednu z nejjižnějších pláží ostrova, kam už nevedla nia pořádná silnice a kde bylo také pouze pár lidí. Obecně bylo na ostrově Lanta velmi málo lidí a to že zde nejsme v sezóně bylo znát podstatně více než na Phi Phi ři Phuketu.

3. - 5.6.2007 – Krabi

Cesta mikrobusem do Krabi trvala cca 3h. Odjel jsem pouze já s Markem, Herry s Petrou zůstávali na Lantě ještě jeden den, protože čekali na vyprání Herryho oblečení.

V krabi jsme si na odpoledne domluvili výlet na ostrov Jamese Bonda – Ko Tapoo (natáčeli se na něm scény k filmu Muž se zlatou zbraní). První část cesty jsme absolvovali mikrobusem. Po hodině cesty na západ od Krabi jsme dorazili do národního parku Ao Phang Nga. Odtud jsme pokračovali loďkou s motorovým člunem. Projížděli jsme mezi mangrovníkovími hájí, kolem skály připomínající želvu a mezi překrásnými ostrůvky. První zastávkou na plavbě byla místa s malbami starými 3000 let. Další jsme projížděli okolo vesničky, která je celá postavena na pilotech. Sídlí zde 2000 indonézských muslimů z 200 rodin. Při zpáteční cestě jsem se zde stavovali na jídlo. Nakonec jsme dopluli na ostrov Ko Tapoo.

Na samotném ostrově jsme strávili necelou hodinu. Z přístaviště jsme prošli kamenitou cestou na nádhernou pláž s úžasným sklaním výběžkem. Při zpáteční cestě jsme byli ještě na prohlídce chrámu Sai Thai s pátnáctimetrovou sochou ležícího Budhy. U chrámu žije spousta opic, které jsme krmili. A za další hodinu jsme byli zpátky v Krabi.

Večer jsme se šli projít na noční trh, kde jsem Šárce k výročí svatby koupil kytku z orchidejí za 5B (3kč) ... :o)

Druhý den dorazila Petra s Herrym a společně jsem se vydali na výlet na slonech. Naše slonice se jmenovala Thum Phao a bylo jí 25let. Jízda džunglí trvala něco přes hodinu. Překvapilo nás jak neuvěřitelně líně a pomalu se slonice pohybovaly. Na konci výletu jsme je nakrmili banány a vyrazili zpět. Na zpáteční cestě se ztrhnul opravdový tropický liják. Pršelo tak, že jsem museli zrušit odpolední program. Pouze holky s Herrym zašli na masáž.

Ráno jsme zabalili věci tak, abychom mohli nechat většinu zavazadel na letišti v Bangkoku. Let z Krabi do Bangkoku trval lehce přes hodinu a díky klimatizaci puštěné na maximum jsme v letadle pěkně vymrzli.

5. - 8.6.2007 – Bangkok

Na letišti v Bangkoku jsme uložili zavazadla a zkontrolovali že let do Budapešti nebyl zrušen a taxíkem odjeli do centra. Hned první hotel, který jsme si vytipovali v průvodci vypadal slušně. Odpoledne jsme se zašli podívat na památník demokracie a Wat Bawon Minet, které byly poblíž hotelu. Večer si holky nechali udělat na hlavách copánky a vyzkoušeli jsme Thajskou specialitu … smažené kobylky a červy :o) chutnaly jako chipsy.

Druhý den jsme dvěma tuk-tuky vyrazily na výlet po chrámech Irthura mitham (velký stojící Budha), Sunthon Thumma Tham (Šťastný Budha – velký sedící Budha) a Bencharma baphit. Také jsem se byli podívat v údajně největším klenotnictvím v Thajsku a v jednom krejčovství, kde jsme si s Herrym nechali na míru ušít obleky z kašmíru.

Poslední den jsme absolvovali výlet motorovým člunem po Bangkoku. Na konci vyjížďky jsme se nechali vysadit u chrámového komplexu Wat Arun Ratcha Waaram.

Wat Arun Ratcha Waaram byl opravdu monumentální. Stěny chrámy byly zdobeny z kousků talířů, misek a jiné keramiky, což bylo vidět až z naprosté blízkosti. Vyšplhali jsem až nahoru a kochali se výhledem. Poslední část byla pěkně strmá.

Po prohlídce jsme místní říční dopravou přejeli na druhý břeh a prohlédli si obrovský chrámový komplex Wat Pho, ve kterém se nachází největší socha ležícího Budhy na světě. Je dlouhá 46m, vysoká 15m a znázorňuje Budhův přechod do Nirvány. Chtěli jsme před odletem ještě navštívit chrám Wat Phra Kaew (Chrám Smaragdového Budhy), ale poslední den bylo neúnosné vedro a byli jsme hodně unavení,tak jsme se rozhodli jet raději dříve na letiště a dát se po úmorném dni do pořádku.

Vydali jsme se na letiště a krátce po půlnoci odstartovali směr Budapešť. Krátce před startem si Marek ještě stačit v letadle parádně odřít nos. V letadle jsme na Marka dostali dokonce postýlku, takže nám cesta uběhla docela rychle.

Přestup v Budapešti jsme měli zpestřený zabavením Herryho potápěčského nože, který vez v příručním zavazadle u automatiky a z nějakého důvodu se mu s ním povedlo projít kontrolou v Bangkoku a dokonce už při prvním letu z Krabi. Ráno 8.6. jsme přistáli v Praze a výjimečně jsme prošli celní kontrolou bez prohlídky … to bylo kočárkem s Márou :o)