• ADVENTURER

K hoře osudu a dalším krásám Nového Zélandu

Aktualizováno: 9. 2. 2020

1. den - směr polostrov Coromandel

Po 36-ti hodinové cestě přes Dubaj a Melbourne jsme přistáli v Aucklandu. Z letiště jsme si jeli rovnou vyzvednout dodávku do Aucklandu a zvládli přesun na poloostrov Coromandel, kde jsme v Hot Water Beach v našem domečku na kolečkách přenocovali...

2. den - Hot Water Beach a Cathedral Cove

Ráno jsme vyrazili na Hot Water Beach vyzkoušet si koupání v termálních pramenech, kde jsme si na pláži vypůjčenou lopatou vyhloubili vlastní jezírko, aby se nám horká voda mísila se studenou mořskou a užili si cachtání. Odpoledne jsme pokračovali z Hahei tří-hodinovým trackem na Cathedral Cove, který je známý hlavně díky vápencovému oblouku. Odvážnější z nás se v katedrálovém zálivu vykoupali. Večer jsme se přemístili do Waihi. Regeneraci jsme zahájili v bazénu a vířivce.

3. den - Cesta do Whakatane

Měli jsme v plánu navštívit důl na těžbu zlata Martha ve Waihi. Bohužel pro nepřízeň počasí jsme si tento výlet museli nechat ujít. Pokračovali jsme přes Taurangu do Whakatane, kde bylo naším cílem si zarezervovat lístky na výlet na White Island.

Projeli jsme vesničkou Te-puke, jejíž dominantou je obří maketa kiwi. Nachází se zde totiž sídlo společnosti Zespri, která se stala největším pěstitelem a šlechtitelem kiwi na Novém Zélandu. Ve Whakatane jsme podnikli procházku po jeho centru a nedalekém okolí. Večer jsme se přemístili do Ohope a den zakončili na pláži.

4. den - Rotorua

Ráno nám bohužel sdělili, že pro neklidné moře nemůže loď na White Island připlout, a tak je celý výlet na vulkán s pozorováním delfínů a velryb zrušen. Vydali jsme se tedy obratem na cestu dále. Navštívili jsme město Rotorua s jezerem, které vzniklo erupcí a následným poklesem. Následovala Te puia, která je oblastí gejzírů. Zde jsme kromě tradičních maorských řezbářských výrobků shlédli i dílny tkalců a rytců do kamene. Nejzajímavější ovšem byla geotermální činnost a aktivní gejzír Pohutu. Wai – O – Tapu znamená „posvátné vody“ a je pravděpodobně nejznámější termální oblastí. Viděli jsme slavné vroucí různobarevné jezírko Champagne pool, kouřící bahenní jezírka či úžasné minerální terasy. Cestou jsme stihli ještě vodopád Huka Falls a ubytovali se u jezera Taupo.

5. den - NP tongariro

Po obhlídce jezera Taupo, které je pramenem největší řeky Nového Zélandu Waikato, jsme vyjeli směr národní park Tongariro. Zde jsme se vydali na výšlap k Taranaki Falls. Cestou jsme se kochali pohledem na Tongariro a sopky Ngauruhoe a Ruapehu. Tongariro patří se svými aktivními vulkány k nejkrásnějším parkům na Novém Zélandu a je známý jako mordorský Mt. Doom - "Hora osudu" z trilogie Pán prstenů. Večer jsme se přemístili blíže k hlavnímu městu Wellington a přespali v zapadlé vesničce Waitaree.

6. den - Wellington a přejezd na jižní ostrov

Dopoledne jsme dojeli do Wellingtonu a prohlídli si jeho nejkontroverznější stavbu včelí úl. V poledne nás čekala cesta trajektem na jižní ostrov do městečka Picton. Odkud jsme pokračovali do Kaikoury.

7. den - Kaikoura

Objednali jsme si netradiční výlet - plavání s tuleni. Několik hodin strávených ve vodě se vyplatilo a byl to skutečně neuvěřitelný zážitek :o) Výlet na pozorování velryb byl několikrát kvůli velkým vlnám zrušen.

8. den - Kaikoura a Christchurch

Kaikoura a vyhlídkový let letadlem na velryby, delfíny a kosatky. Kdo neviděl, neuvěří, jaká je to krása pozorovat velrybu z ptačí perspektivy, jak vypouští gejzíry vody. Je to neuvěřitelný kolos. Hejno delfínů se prohánělo organizovaně ve skupince opodál. Následoval krátky přelet a kroužili jsme nad dvěma kosatkami. Odpoledne jsme se vydali do Christchurche. Krásné město, jež je stále zpustošeno nedávným zemětřesením. Máme najeto přes 2000km a naším dalším cílem je Národní park Nelson Lakes.

9. den - NP Nelson Lake

Noc jsme strávili nedaleko St. Arnaud na veřejném tábořišti, kde se nás pokusilo sníst hejno nenechavých mušek. Ráno jsme vyrazili do národního parku Nelson Lakes, kde jsou dvě nádherná ledovcová jezera, obklopená – Noc jsme strávili nedaleko St. Arnaud na veřejném tábořišti, kde se nás pokusilo sníst hejno nenechavých mušek. Ráno jsme vyrazili do národního parku Nelson Lakes, kde jsou dvě nádherná ledovcová jezera, obklopená bukovým lesem, lnem a pozadí tvoří zalesněné hory. Vyrazili jsme na okruh Peninsula Nature Walk (Přírodou poloostrova) k jezeru Rotoiti. Večer jsme se utábořili v městečku Motueka.

10. den - NP Abel Tasman

V 8,30 nás vyzvedl autobus do Kaiterikeri na AquaTaxi, odkud poplujeme podél národního parku Abela Tasmana. Po projížďce lodí vysedáme v Bark Bay a vydáváme se na dvouhodinovou pěší procházku po parku Alberta Tasmana až do Torrent Bay. Obdivujeme zlaté písečné pláže a až kýčovité přírodní scenerie. Po hodinovém spánku na pláži opět plujeme zpět lodí. Večer zásobujeme kemp vůní hovězích steaků na grilu.

11. den - Golden Bay a Firewell spit

Ráno vyjíždíme z Motueky přes Takaka Hill do Harwood´s Hole. K této největší jeskyni na jižní polokouli jsme se dostali po hodinové vycházce lesem, který sloužil ve filmech Pán prstenů jako Hustoles.

Z vyhlídky Harwood Lookout jsme obdivovali údolí řeky Takaka a Golden Bay.Ve Firewell spit se vydáváme hledat písečné duny. Tato proslulá ptačí rezervace, kde v létě žijí tisíce stěhovavých, brodivých ptáků z arktické tundry se rozkládá na 26km a duny ve tvaru půlměsíce dotváří její neobvyklý ráz. Další zastávkou je největší sladkovodní pramen Nového Zélandu Waikropupu Springs. Jde prý údajně o nejčistší sladkovodní pramen na světě a Pupu Springs tu prýští kolem 14000l vody za sekundu.Den se chýlí ke konci a noc strávíme v maličkém městečku Pohara.

12. den - Golden Bay a cesta do Pictonu

Pohara je oblíbeným letním letoviskem v části Golden Bay. Cesta z Pohary do Pictonu vede přes chráněné vodní cesty v oblasti Marlborough Sounds. Dnešním cílem je dojet do Pictonu, neboť čas strávený na Jižním ostrově se chýlí ke konci. Picton je hezký malý přístav v úžině Queen Charlotte Sound.

Odpoledne si užíváme náležitého odpočinku u bazénu. V podvečer jsme zaznamenali malé zemětřesení.

13. den - Picton a návrat na severní ostrov

Ráno jsme navštívili akvárium Seahorse World s řadou mořských, sladkovodních ryb a živočichů včetně malých žraloků a mořských koníků. V poledne následoval přejezd trajektem zpět na severní ostrov do Wellingtonu.

Odtud cestujeme naším domečkem na kolečkách až do Wanganui, kde jsme přenocovali.

14. den - Waitomo Caves

Z Wanganui do Waitomo Caves. Wai znamená vodu tomo jámu. V této oblasti je více jak 300 zmapovaných jeskyní. Tyto jeskyně se svými vápencovými útvary patří k předním zajímavostem na Severním ostrově. Odpoledne vstupujeme do Glowworm Cave. Ohromná jeskyně s neobvyklými stalagmity a stalaktity. V okamžiku, kdy sedáme do člunu a vydáváme se po řece je nad námi celá Mléčná dráha maličkatých světýlek – jsou to světlušky. Skutečně nádherný pohled. Zítra v návštěvě jeskyní budeme pokračovat.

15. den - Waitomo Caves

Den začínáme návštěvou Aranui Cave. Jde o velikou jeskyni, kde od stropu visí tisíce maličkých stalaktitů. Ve tři hodiny začíná dobrodružný výlet pod názvem černý labyrint do jeskyní Ruakuri Cave.

16. den - Waihi a cesta do Aucklandu

Vzhůru k Aucklandu. Cestou jsme si „odskočili“ zpět do zlatých dolů, kde nám začátkem našeho cestování počasí nepřálo. Shlédli jsme tedy konečně důl na těžbu zlata Martha ve Waihi.

V podvečer jsme dorazili do Aucklandu a výtahem vyjeli na nejvyšší stavbu na jižní polokouli vyhlídkovou věž Sky Tower.

17. den - Auckland

Dopoledne vyrážíme do Antarktického akvária Kellyho Tarltona. Obdivujeme zde nádherné mořské koníky, tučňáky, žraloky a další mořské živočichy. V 14hod vracíme náš domeček na kolečkách a necháváme se odvézt na letiště. Taxikář se nás snaží obrat, ale nenecháme se. Více než 30-ti hodinová cesta je před námi.